tisdag 8 december 2009

Citat om Design & Konst



Försöker få ordning på det sedvanliga julklappskaoset som alltid infinner sig i december. Eftersom min ekonomi är ganska begränsad så försöker jag ordna en del av klapparna genom lite lagom kreativt tänkande. Synd bara att man som vanligt är sent ute så det blir att ta lite vad som finns till hands. Bäst att inte avslöja mer då en del av de som skall få klapparna är frekventa besökare här.

Hursomhelst. Får att återknyta till bilden här ovan. Tänkte delge ett litet tips på en sida innehållande citat som rör ämnena design/konst. Click here. Jag älskar citat och ordspråk och har en hel del böcker i bokhyllan och nersparade dokument på datorn fyllda med sådant. Citatet här ovan tycker jag är väldigt klockrent. Ett annat gammalt favorit uttryck inom ämnet är Leonardo Da vinci "Art is never finished, only abandoned." . Så känner jag i princip alltid för alla sorters bilder jag skapar oberoende av teknik. Man känner sig aldrig färdigt med något man skapar men till slut får man lov att överge det ändå.
Blev lite förvånad när jag såg en variant på det citatet på sidan av Paul Valery "A poem is never finished, only abandoned." Liten miss att ta med en 1900-tals poets variant istället för Da vinci´s.

3 kommentarer:

  1. Haha I can't read a word as I don't speak Swedish (even though I lived there for 6 months), but I love the graphic. If you can see beauty where most others see ugliness then you're set for life... although sometimes when I see beauty in people where others see ugliness it just means ...that I've had too much to drink haha.
    Lara xx
    PS - I wrote a post on Le Love that you wrote a really nice comment on. It did make sense. Thank you/Tack.

    SvaraRadera
  2. Bra blogg! Inspirerande för mig som klättrar på den grafiska trappan, hyffsat.
    Ha det bra, mvh Erica

    SvaraRadera
  3. Skoj att höra, men bloggen har flyttat sedan ett tag tillbaka. Besök http://www.robbancarlsson.com/blogg

    SvaraRadera