söndag 12 september 2010

Fire walk with me

Vem har inte velat göra en firestarter-bild sen man började lattja med photoshop? Jag har det iallafall och detta var mitt försök.
Har byggt en budget-hemma-studio för fotandet. Väldigt budget men funkar helt okej ändå.
Först köpte jag mig en ordentlig arbetslampa på stativ och en dimmer till den. Sedan några olika färger tyg på jysk. 75 spänn stycket för 5 meter tyg. Tyvärr är de bara 150cm breda, men det får duga tills vidare. Funderar på att köpa dubletter av åtminstone vitt och svart så jag kan sy ihop och få lite bredd vid behov. Sen satte jag bara upp det med en gardinstång. Enkelt att gömma undan allt, enkelt att byta bakgrund. Blir inte som en ordentlig studio kanske, men tillräckligt för mig för tillfället.

2 kommentarer:

  1. Du är allt riktigt förbannat slug & massa duktig när det gäller det där med att komma på saker som blir så himlans fint! Kram & pepp från lite längre norrut :)

    SvaraRadera